Det behøver ikke være dyrt at være medlem af en fagforening

billige fagforeningerDet er ikke altid pris og kvalitet hænger sammen når det gælder fagforeninger.

De fleste lønmodtagere er i dag medlem af en fagforening, og dette er med god grund, da mange faktisk behøver en fagforening. Ofte er det den fagforening der traditionelt er knyttet til ens fag man vælger. Dette kan være en god, men ofte også dyr løsning. Der er stor forskel på priserne for kontingentet hos fagforeningerne. Den dyreste fagforening er faktisk 5 gange så dyr som den billigste, så det kan godt betale sig at se sig for.

Du kan frit vælge din fagforening, så hvis du gerne vil spare penge, og du kan spare en hel del, så kan det være en ide at melde dig ind i en af de billigste fagforeninger.

Du skal selvfølgelig gøre op med dig selv hvilke ydelser du ønsker af din fagforening. Der kan være forskel på hvad de billige fagforeninger kan tilbyde dig i forhold til de mere dyre. Den største forskel ligger for det meste i at de dyre fagforeninger kan tilbyde mere vejledning vedrørende specielle regler. Har du ikke behov for særlig hjælp med disse specielle ting, kan en billig fagforening sagtens dække dine behov. Og husk at lige meget hvad du vælger så er det a-kassen og ikke fagforeningen der sikrer dig i tilfælde af arbejdsløshed.

En billig fagforening er lige så god som en dyrere til at vejlede dig om arbejdsvilkår, rådgivning omkring arbejdsløshed, løn, ferie og mange andre ting. Selv om en fagforening er billig i kontingent arbejder de selvfølgelig for at sikre dig på din arbejdsplads. Alle fagforeninger har til formål at sørge for at arbejdsgiverne overholder reglerne, kæmpe for arbejdsmiljø og sikre dine rettigheder bliver overholdt.

faelles_kamp

Du kan finde billige fagforeninger her på hjemmesiden. Her har vi en oversigt over en række fagforeninger i Danmark angivet med både pris og medlemstilfredshed.

Findbilligfagforening.dk har ligeledes en liste med billige fagforeninger som de anbefaler i forhold til kundetilfredshed, pris, ydelser og service.

Der er adskillige upolitiske fagforeninger på begge lister.

Anbefalede billige fagforeninger

Nogle af de billigste fagforeninger (2015 priser):

ASE upolitisk fagforening for både lønmodtagere og selvstændige. Kontingent 56 kr. om måneden, tilfredshed 63%, a-kasse 456 kr.

Det Faglige Hus, upolitisk fagforening. Kontingent 69 kr. om måneden, tilfredshed 67%, a-kasse 458 kr.

Frie Funktionærer er en fagforening som er ekstremt populær i Danmark. Organisationen er en af de største af dens slags i landet, og prisen for et fagforeningsmedlemsskab er 165 kr. om måneden.

Business Danmark har tidligere haft meget fokus på folk indenfor reklamebranchen, men er nu nået ud til hele befolkningen. En fagforening som man helt sikkert kan regne med. Her er det månedlige kontingent 157 kr.

Krifa, også kendt som Kristelig Fagbevægelse, er en tværfalig fagforening og a-kasse. Fagforeningen er landets fjerde største og det månedlige medlemskontingent ligger på 139 kr.

Lederne, optager ledere, kommende ledere eller særligt betroede medarbejdere, 69 kr. om måneden, tilfredshed 73%, a-kasse 440 kr.